Obecnie na rynku przebiegają bardzo gwałtowne zmiany, które wymuszają na pracownikach nadążanie za różnego rodzaju nowinkami, szkoleniami i ciągłe nabywanie nowych umiejętności. To bardzo ważne, ponieważ tylko wtedy rzeczywiście mogą być wartościowi dla danych firm i sprawić, że dany zespół firmy będzie miał dzięki nim realne korzyści. Jednakże to tylko tak prosto wygląda, ponieważ tego typu zmiany znacznie trudniej jest przeprowadzić.

Od czego zaczynać?

Przede wszystkim należy zdiagnozować, w jakim kierunku pracownik powinien się rozwijać. Chodzi głównie o to, aby nadać mu właściwy tor zmian, dzięki którym będzie mógł być zdecydowanie bardziej efektywny niż do tej pory. W żadnym wypadku nie ma sensu pakować kogoś na stanowisko i szkolenie, które jest zupełnie sprzeczne z tym, co on już umie i w czym może być dobry. 

Jeśli chodzi o etap diagnozy, to tutaj kluczowe będzie określenie poszczególnych preferencji pracownika, co do ewentualnych dziedzin, w których czuje się on naprawdę dobry. Będzie to niezwykle istotne i na pewno wpłynie na jego motywację zarówno w kwestii szkolenia, jak również dalszej pracy na danym stanowisku.

Warto jest tutaj dać szansę samemu pracownikowi, aby określił swój proces i ścieżkę rozwoju poprzez autodiagnozę. To daje naprawdę sporo odpowiedzi, dzięki którym na pewno jeszcze lepiej zadbasz o jego rozwijanie kompetencji. Nie warto jest tutaj robić nic na siłę, ale wprowadzić kilka autentycznych motywatorów, takich jak choćby gratyfikacje na nowym stanowisku itd. Wizja wyższych zarobków przeważnie jest jedną z najlepszych opcji, aby kogoś zachęcić do skorzystania z programu rozwoju swoich kompetencji.

Ile to kosztuje?

Tak naprawdę koszty są bardzo różne i wszystko będzie zależało w dużej mierze od dziedziny, w której działasz. Na pewno jednak wiadomo jedno, czyli to, że na pracownikach oszczędzać nie można, ponieważ to właśnie oni będą na Ciebie zarabiać. Dlatego też warto jest ponosić tego typu inwestycje, aby potem przez kolejne lata zbierać z nich żniwo w postaci znacznie lepszych wyników finansowych Twojej firmy.