W poprzednim artykule poruszyliśmy tematykę związaną z podnoszeniem kwalifikacji przez danych pracowników. Teraz wracamy do tego zagadnienia i omówimy sobie dokładnie kolejne fazy podnoszenia kwalifikacji u pracowników. Cały proces warto jest dokładnie zaplanować, ponieważ tylko w takim wypadku będziesz w stanie realnie zadziałać coś w poprawie kompetencji swojego zespołu.

Badamy możliwości rozwojowe danego pracownika

Nie da się ukryć, że jest to jeden z ważniejszych etapów, który ma pokazać, w jakim kierunku powinien podążać dany pracownik, aby jak najbardziej zmaksymalizować efekty swoich szkoleń. Niestety często jest tak, że wielu pracowników zostaje skierowanych na szkolenia, które zupełnie się im nie przydadzą.

Najlepiej, jeśli przełożony oraz dział HR na bieżąco udzielali pracownikowi informacji o możliwościach kursów, rozwoju itd. Oczywiście nikogo nie można do niczego zmusić, jednakże z drugiej strony, jeśli ktoś nie chce się rozwijać i nic nie wnosi do Twojej działalności, to być może nadszedł czas, aby się pożegnać? Niestety często pracodawca musi podejmować tego typu decyzje, bowiem liczy się nie tylko dobro firmy, ale także reszty zespołu, który często będzie musiał robić więcej rzeczy właśnie przez tego jednego pracownika, który nie chce się rozwijać.

Ty, jako szef powinieneś dawać absolutnie jak najlepsze możliwości rozwijania swoich kwalifikacji i pomagać pracownikom w tym, aby stawali się lepsi. Jednakże nic nie zrobisz z takimi osobami, które rozwijać się nie chcą i hamują dalszy rozwój Twojej działalności.

Narzędzia i metody rozwijania umiejętności

Jeśli pracownik wybierze metody i narzędzia, którymi chce zdobywać wiedzę, to obowiązkiem pracodawcy jest mu to wszystko zapewnić. Jak zapewne wiesz, będzie to miało w przyszłości wpływ na Twoją działalność, więc nie wahaj się wydawać na rozwój kompetencji Twoich pracowników. Z pewnością już po kilku kolejnych miesiącach zauważysz naprawdę dobre efekty, dzięki, którym Twoja działalność wejdzie na zupełnie lepszy i wyższy poziom.